zondag 24 februari 2008

dag33


"Let memories be beauty in your life, like song and roses in the winter sun."

Sascha

herinneringen, lastige materie; aan mijn kindertijd heb ik er niet veel. Soms komt er wel wat naar boven maar de eerste memories heb ik pas vanaf een jaar of 5,6. Mijn jeugd was niet altijd erg gezellig, maar er waren zeker ook leuke momenten en gelukkig onthoud ik die veel beter :-). en dan zijn ze ook mooi.

Grappig is ook wel , als ik er over nadenk, dat dingen in de herinnering altijd extremer worden, altijd, nooit en dat soort begrippen komen meer naar boven dan het algemeen. In mijn werk als verzorgende vertelden mensen vaak over vroeger. Ik werkte eind jaren 90 in de spaarndammerbuurt in Amsterdam en daar woonden veel mensen die op de vaart hadden gezeten heerlijk vond ik hun verhalen, al vertelt de gemiddelde dementerende zijn verhaal wel heel vaak :-) Vaak is het voor hen het enige nog wat er voor hen is overgebleven; de herrinnering.

Op de foto staat mijn moeder. Zij was hier 3 jaar oud.Het scrappen is een geweldige manier om herinneringen vast te leggen dus vandaar deze keuze.

Geen opmerkingen: